Thursday, March 25, 2010

Akhirnya aku....

Jangan cariku di kala kau sedih,

Jangan cariku di kala kau gembira

Tapi,

Carila kau di saat ak tiada,

Di saat ak pergi pemyembah kembali kepada Yang Maha Esa..

Tika mataku mula menutup rapat,

Carila ak dalam ketenanganku pergi menyembah Dia..

Tika ku ditelan oleh bumi yang tanahnya menutupiku,

Lihatku dengan sekian kalinya..

Lihatla aku pergi meninggalkan mu terlebih dahulu..

Ku tau pada masa itu,

Kau tidak dapat melihat titsan air mataku pergi meninggalkanmu..

Mana mungkin ku mampu menangis lagi di saat itu,

Saat Dia telah memanggilku kembali kepadanya..

Sebelumku menutup mataku,

Betapaku lihat indahnya dunia ciptaan Dia.

Betapa nikmatnya hidup yang telah aku lalui dariku dilahirkan,

Sehingga kepada-Nya jua aku dikembalikan.

Aku menyembah lagi kepadaMu, Ya Allah.

Kali ini untuk kali terakhir,

Di mana aku akan mendapat pengadilan dariMu.

-1854- 250310

No comments:

Post a Comment